حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز (۲۷ فرودین ۱۴۰۲) + ویدئو

  • کد خبر: ۱۵۹۲۱۹
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
بسته اخبار بین‌الملل امروز (۲۷ فرودین ۱۴۰۲) + ویدئو
جهان در روزی که گذشت تحولات مهمی را پشت سر گذاشت که برخی از عناوین مهم این رویدادها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اهم رویداد‌های بین المللی طی روزی که گذشت در ادامه می‌آید:

درگیری‌ها در سودان به دومین روز رسید

سودان برای دومین روز متوالی شاهد درگیری‌های شدید و اتهامات متقابل بین نیرو‌های واکنش سریع و ارتش این کشور است.

خبرگزاری سودان (سونا) گزارش داد کمیته امنیت خارطوم امروز را به منظور حفظ جان شهروندان و اموالشان در پی نامساعد شدن اوضاع امنیتی تعطیل رسمی اعلام کرده است.

براساس بیانیه این کمیته، کمیته هماهنگی امور امنیت خارطوم از صبح شنبه برای پیگیری وضعیت خارطوم و نیز برآورد وضعیت امنیتی در حال تشکیل جلسه است و تصمیم گرفت امروز را در پایتخت تعطیل رسمی اعلام کند.

در ادامه این بیانیه از شهروندان خواسته شده از مناطق نظامی یا هر مکانی که هدف عملیات کنونی است دوری کنند و در منازل‌شان بمانند. این کمیته تاکید کرد: دولت‌های محلی به ارائه خدمات لازم به شهروندان ادامه می‌دهند.

حداقل ۵۶ غیرنظامی قربانی نزاع بر سر قدرت در سودان

نزاع بر سر قدرت میان ارتش سودان و یک گروه شبه‌نظامی مرگ دست‌کم ۵۶ غیرنظامی در سراسر این کشور را رقم زده است.

اما اختلاف از کجا آغاز شد؟

۲ ژنرال قدرتمند سودان پس از یک دوره اتحاد که در پی براندازی عمرالبشیر، رئیس جمهوری سابق این کشور، در سال ۲۰۱۹ به یکدیگر نزدیک شدند، اکنون برای رسیدن به قدرت در مقابل هم قرار گرفته و سودان را درگیر آشوب کرده‌اند.

الحره آمریکا نوشت: ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده نیروی زمینی در دوران البشیر بود و سپس فرمانده نیرو‌های مسلح و رئیس شورای حاکمیتی شد. ژنرال محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، نیرو‌های واکنش سریع را با تکیه بر شبه نظامیانی که درگیر جنگ خونینی در منطقه دارفور بودند، تأسیس کرد و معاون شورای حاکمیت شد.

اوج اتحاد بین این ۲ در زمان تصاحب قدرت در اکتبر ۲۰۲۱ مشهود بود؛ اقدامی که گروه‌های غیرنظامی آن را کودتا توصیف کردند، زیرا البرهان در آن زمان در یک سخنرانی در تلویزیون ظاهر شد و برکناری غیرنظامیان از قدرت را اعلام کرد و حمیدتی هم از آن حمایت کرد، اما براساس گزارش سابق خبرگزاری فرانسه، دوستان دیروز آرزو‌های سیاسی متفاوتی داشتند و از نفوذ نظامی ۲ قدرت بزرگ در کشور برخوردار بودند.

البرهان و حمیدتی بر پایبندی خود به توافق با گروه‌های سیاسی تأکید کردند، اما در مورد چگونگی اجرای اصلاحات مورد نیاز که مهمترین آن تجدید ساختار نیرو‌های مسلح با ادغام نیرو‌های واکنش سریع در ارتش است، دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

تحلیلی که توسط موسسه واشنگتن منتشر شده تأیید می‌کند که موفقیت روند انتقالی در سودان بدون مدیریت دقیق بین عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق، ژنرال عبدالفتاح البرهان و حمیدتی صورت نمی‌گیرد.

در این تحلیل آمده است که همه طرف‌ها باید در تعامل با حمیدتی و البرهان سازگارتر باشند و به آن ۲ احترام بگذارند و تشویقشان کنند تا شاید با چنین توجهی قانع شده و به جاه‌طلبی‌های خود، به ویژه شخص حمیدتی پایان دهند. طبق توافقنامه حکومت سودان هیچیک از این ۲ ژنرال نمی‌توانند برای انتخابات آتی نامزد شوند.

اتحادیه عرب خواهان توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌های مسلحانه در سودان شد

اتحادیه عرب امروز در بیانیه‌ای بر لزوم توقف فوری تمام درگیری‌های مسلحانه در سودان برای جلوگیری از ریختن خون‌ها و حفظ امنیت غیرنظامیان و مردم سودان تاکید کرد.

روسیا الیوم نوشت: شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم دوره اضطراری در روز یکشنبه به ریاست مصر برای بررسی تحولات در سودان برگزار کرد. این نشست بنا به درخواست مصر و عربستان برپا شد.

این شورا در بیانیه‌ای بر این امور تاکید کرد:

۱- ابراز تاسف شدید نسبت به کشته شدن قربانیان طی درگیری‌های اخیر و تسلیت به خانواده‌های قربانیان و تمام مردم سودان.

۲- درخواست برای لزوم توقف هرچه سریع‌تر تمامی درگیری‌های مسلحانه به منظور جلوگیری از خونریزی‌ها و حفظ امنیت و سلامت غیرنظامیان و مردم سودان و حفظ تمامیت ارضی این کشور و حاکمیت آن.

۳- تاکید بر اهمیت بازگشت سریع به روند مسالمت آمیز حل بحران سودان و آغاز مرحله‌ای جدید که خواسته‌ها و آرمان‌های مردم برادر سودان را برآورده کند و در تقویت امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی در این کشور مهم سهیم باشد.

۴- هشدار نسبت به خطر تشدید خشونت‌ها در جمهوری سودان و پیامد‌های خطرناک همراه با آن و اینکه باید تمامی طرف‌ها منافع سودان را ارجحیت دهند و در این راستا بیشترین سطح خویشتن‌داری را داشته باشند و با هم برای آرام کردن اوضاع جهت جلوگیری از وخامت اوضاع تلاش کنند.

۵- تاکید بر آمادگی اتحادیه عرب برای انجام تمامی تلاش‌ها جهت کمک به جمهوری سودان به منظور پایان دادن به این بحران.

۶- تلاش برای پیگیری گسترده و مداوم تحولات بحران کنونی و افزایش تماس‌های عربی لازم جهت تحقق مطالب مذکور و دعوت برای برگزاری مدوام نشست‌های این شورا به منظور پیگیری تحولات وضع در سودان.

۷- درخواست از سفیران عرب در خارطوم برای هماهنگی فیمابین و مداوم با مسئولان و طرف‌ها و ارائه حمایت لازم برای ثبات مجدد اوضاع در سودان.

۸- درخواست از دبیرکل برای اتخاذ هرآنچه که جهت اجرای مفاد این بیانیه لازم است.

وزیر خارجه عربستان با طرف‌های درگیر در سودان گفتگو کرد

وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه ۲ تماس تلفنی جداگانه با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و محمد دحلان دقلو، نایب‌رئیس این شورا در سودان، برقرار کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان (واس) آورده: بن‌فرحان در گفت‌وگوی تلفنی خود با البرهان و دقلو بر توصیه کشورش به آرامش، اولویت‌دادن به منافع ملی و توقف هر گونه تشدید نظامی به منظور حفظ دستاورد‌های سودان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان بر اهمیت بازگشت به توافقی که تضمین‌کننده امنیت و ثبات سودان و ملت این کشور است، تأکید دارد.

دبیر کل سازمان ملل هم با ژنرال‌های درگیر در سودان تماس گرفت

شورای امنیت سازمان ملل امروز از طرفین نزاع و درگیری در سودان خواست فورا دست از اقدامات نظامی بردارند و به مذاکره بازگردند.

شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای شورای امنیت نسبت به ادامه درگیری‌ها بین نیرو‌های مسلح و نیرو‌های واکنش سریع شدیدا نگران هستند و کشتار و زخمی کردن افراد از جمله غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

اعضای شوای امنیت از طرفین درگیری خواستند دست از اقدامات خصمانه برداشته و آرامش را برقرار کنند و برای حل بحران کشور فورا مذاکرات را آغاز کنند.

یک منبع در شورای امنیت اعلام کرد که این شورا فردا دوشنبه در نشستی پشت در‌های بسته تحولات جاری در سودان را بررسی خواهد کرد.

اظهار نظر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی

حسام زکی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب نیز تصریح کرد: مصر و عربستان خواستار نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه در سطح نمایندگان دائم برای بررسی وضعیت سودان در روز یکشنبه شدند.

احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست بر اساس بند ب ماده پنج آیین‌نامه داخلی شورای اتحادیه مبنی بر اینکه شورا می‌تواند در صورت لزوم با درخواست دو کشور عضو یک نشست فوق‌العاده برگزار کند.

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر هم در اولین واکنشی که به تحولات اخیر سودان داشت، طی گفت‌وگویی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، ضمن اشاره به نگرانی شدید مصر از تحولات اخیر سودان در پی درگیری‌های موجود در این کشور، بر خطرات پیامد‌های منفی این تحولات بر ثبات سودان که در حال گذار از یک مرحله تاریخی حساس بوده و نیازمند بالاترین سطح خردورزی و خویشتن‌داری است، تاکید کرد و از طرف‌های سودانی خواست زبان گفتگو و توافق ملی و نیز منافع عالی ملت سودان را در اولویت قرار دهند.

سفارت انگلیس در سودان نیز اعلام کرد که تحولات خارطوم و دیگر نقاط سودان را از نزدیک دنبال می‌کند. این سفارتخانه در ادامه نیز از شهروندان انگلیسی مقیم سودان خواست در خانه‌های خود بمانند و به دستورالعمل‌های ویژه سفر عمل کنند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای درخواست کرد تمام اقدامات ممکن برای متوقف کردن درگیری‌ها در سودان انجام شود.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: تنها بازگشت به یک روند سیاسی که همه طرف‌های سودانی را کنار هم گرد آورده و آن‌ها را به سوی انتخاب کابینه‌ای انتقالی و برگزاری انتخابات سراسری سوق دهد، می‌تواند راه‌حلی دائمی برای این بحران باشد.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که پاریس آماده است همراه با دیگر شرکای سودانی برای تسهیل خروج از این بحران و تشویق به راه‌حلی سیاسی تلاش کند و در این راستا سفارت فرانسه در خارطوم و مرکز بحران در پاریس آماده تامین امنیت شهروندان فرانسوی هستند.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای طرف‌های درگیر را به مذاکره دعوت کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: طرف‌های درگیر را به ابراز خواست سیاسی، خویشتن‌داری و در پیش گرفتن اقداماتی فوری برای آتش‌بس تشویق می‌کنیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها در سودان همه نیرو‌ها در این کشور را به توقف فوری خشونت‌ها فراخواند و تاکید کرد: تنش تنها موجب وخامت اوضاع خواهد شد و حمایت از شهروندان در اولویت است.

موسی فکی محمد، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا، ضمن ابراز نگرانی در این خصوص اظهار کرد: از نزدیک و با نگرانی عمیق تحولات سودان را دنبال می‌کنیم.
بیانیه مشترک آمریکا، امارات و عربستان درباره سودان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، پس از گفت‌وگوی تلفنی، با انتشار بیانیه مشترکی ۲ طرف درگیر در سودان را به توقف درگیری‌ها بدون پیش‌شرط فراخواندند.

آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند توافق کردیم که ۲ طرف باید درگیری‌ها را با سرعت و بدون هیچ پیش‌شرطی متوقف کنند و ما از ژنرال عبدالفتاح البرهان و ژنرال محمد حمدان دقلو (حمیدتی) می‌خواهیم اقدامات موثری را با هدف کاهش شدت تنش و تضمین امنیت تمامی ساکنان غیرنظامی در پیش بگیرند.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید خود از تحولات سودان، خواستار خویشتن‌داری و توقف فوری درگیری‌ها در سودان شد.

وزارت خارجه تونس نیز همه طرف‌های سودانی را به کاهش تنش، خویشتن‌داری، خردورزی و گفتگو به عنوان راهی برای آرام کردن اوضاع فراخواند و تاکید کرد که تونس با نگرانی تحولات جاری در سودان را دنبال می‌کند و به شدت نگران وضعیت امنیتی در این کشور است.

وزارت خارجه ترکیه هم در بیانیه‌ای تعهد به دستاورد‌های روند انتقالی و آرامش و گفتگو را خواستار شد و تاکید کرد: دستیابی به یک راه‌حل دائمی برای مشکلات سودان تنها با وفاق ملی ممکن است.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی، طرف‌های سودانی را به خویشتن‌داری و توقف درگیری و بازگشت به روند گفتگو فراخواند و گفت: دولت فدرال با نگرانی شدیدی درگیری‌های فعلی در سودان را دنبال می‌کند و آماده میانجی‌گری برای حل این درگیری خطرناک میان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع است.

دولت چاد نیز روز شنبه مرز‌های خود با سودان را بست و این کشور را به آرامش فراخواند. چاد در بیانیه‌ای از کشور‌های منطقه، جامعه بین‌الملل و تمامی کشور‌های دوست خواست بازگرداندن صلح را اولویت خود قرار دهند.

اسرائیل دنبال اجرای ۱۰ طرح بزرگ شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری است

رژیم صهیونیستی قصد دارد ۱۰ طرح بزرگ شهرک‌سازی شامل ساخت صد‌ها واحد مسکونی و راه‌سازی برای برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی را در اراضی فلسطینیان را به اجرا بگذارد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در خبری نوشته کمیته فرعی جاده‌ها وابسته به اداره مدنی دولت رژیم صهیونیستی هفته گذشته احداث ۲ جاده کمربندی جدید برای مرتبط ساختن شهرک‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به تصویب رساند.

رژیم صهیونیستی قرار است برای همین منظور تونل بزرگی را در زیر ایست‌بازرسی قلندیا در شمال شهر قدس احداث کند.

دولت رژیم صهیونیستی اکتبر سال ۲۰۱۷ با ۸۰۰ میلیون شکِل بودجه آغاز ساخت این جاده‌ها در کرانه باختری را به تصویب رساند.

در همین خصوص کمیته نقشه‌کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که قصد احداث یک پادگان نظامی در جنوب شهر قدس در اراضی منطقه جبل‌المکبر را دارد. علاوه بر این قرار است شهرک نوف تیسیون نیز توسعه یابد و ۴۰۰ واحد مسکونی جدید در این منطقه ساخته شود.

احداث پل هوایی معلق در محله وادی‌الربابه در شهرک سلوان از دیگر طرح‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی است.

رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح حدود ۲۰ میلیون شکل بودجه در نظر گرفته است.

قرار است ۶ طرح شهرک‌سازی هم در استان‌های مختلف کرانه باختری اجرا شود.

رژیم صهیونیستی همچنین دنبال احداث محله‌ای جدید در شهرک صهیونیستی مفو یریحو در استان اریحاست.

عربستان جزئیات مذاکرات با انصارالله یمن را اعلام کرد

وزارت خارجه سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر این کشور پنج روز در صنعا مذاکرات داشته است.

به گفته ایندیپندنت وزارت خارجه عربستان سعودی روز شنبه، ۲۶ فروردین ماه، در بیانیه‌ای به شرح جزئیات دیدار هیات سعودی با مقامات انصارالله در صنعا پرداخت.
براساس این بیانیه هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر، سفیر این کشور در یمن، از هشت تا ۱۳ آوریل در صنعا بوده تا با انصارالله مذاکره کند.

بسته اخبار بین‌الملل امروز (۲۷ فرودین ۱۴۰۲) + ویدئو
طبق گفته وزارت خارجه عربستان سعودی، سفر محمد آل جابر به صنعا در تداوم ابتکارات ریاض در ۲ سال گذشته و آتش‌بسی بوده که سازمان ملل متحد سال گذشته اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: جلسات در صنعا شامل مذاکرات عمیق درباره شماری از مسائل مربوط به اوضاع بشردوستانه از جمله آزادی تمام اسرای جنگی، رسیدن به آتش‌بس و یافتن راه حل سیاسی جامع در یمن می‌شد.

چین فعلا اجازه ورود به وزیر خارجه آمریکا را نمی‌دهد

فایننشال‌تایمز از قول منابع موثق گزارش کرد چین از تعیین تاریخی جدید برای سفر بلینکن به پکن امتناع می‌کند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت علت این امتناع نگرانی از این بابت است که شاید در طول سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، به پکن دولت واشنگتن نتایج بررسی درباره بالون جاسوسی را منتشر کند.

بلینکن قرار بود اوایل فوریه سال جاری میلادی به پکن برود، اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تصمیم گرفت تا این سفر را پس رصد و ساقط شدن یک بالون چینی در حریم هوایی ایالات متحده به تعویق بیندازد.

تاکنون دولت‌های پکن و واشنگتن نتوانسته‌اند درباره تاریخ جدید سفر بلینکن به توافق برسند، چون مقام‌های چینی خواستار شفاف‌سازی آنچه هستند که آمریکا قرار است درباره آن به نتیجه برسد.

کین گانگ، وزیر خارجه چین، این مساله و اوضاع پیرامون بالون مذکور را با مقام‌های آمریکایی حاضر در نشست توسعه چین در پکن به تاریخ مارس ۲۰۲۳ مطرح کرد.

واشنگتن‌پست هم اطلاعاتی درباره بالون چینی مطرح کرد

اما امروز روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا با استناد به اسناد اطلاعاتی افشا شده این کشور گزارش داد بالون چینی که در ماه فوریه توسط جنگنده‌های آمریکایی سرنگون شد، حامل صفحات باتری خورشیدی بود که توان تولید برق کافی برای تامین نیروی راداری با قابلیت گرفتن تصاویر در شب و از میان ابر‌ها را داشت.

این روزنامه در تشریح این خبر آورده یک سند مربوط به آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی آمریکا که در بین مجموعه اسناد افشا شده توسط جک تشیرا چندی پیش به اتاق گفتگوی اینترنتی دیسکورد درز کرد، به شرح جزئیات توانمندی‌های تجسسی این بالون جنجالی پرداخته است.

این بالون در واشنگتن جنجال بزرگی به راه انداخته و بعد از طرح این ادعا که در ماه‌های ژانویه و فوریه بر فراز آمریکا پرواز کرده، به روابط واشنگتن و پکن آسیب وارد کرد. این بالون در نهایت روز چهارم فوریه با موشک یک جنگنده نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شد.

واشنگتن‌پست در ادامه مطلب خود نوشت بر اساس محتوای سند آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی آمریکا، این بالون قادر به تولید برق به میزان ۱۰۰۰۰ وات با استفاده از انرژی خورشیدی بوده و این میزان برق بیشتر از حد کافی برای فعالیت یک سامانه تجسسی پیچیده مشهور به رادار روزنه مصنوعی بوده است.

معاون دبیر کل حزب‌الله: دشمن صهیونیست فقط زبان موشک و تفنگ را می‌فهمد

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فقط زبان موشک و تفنگ را می‌فهمد، تاکید کرد که این رژیم در مرحله فروپاشی قرار دارد.
پایگاه خبری العهد نوشت: شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: هرکس تحولات منطقه را رصد کند، می‌بیند که همه چیز برخلاف طرح مستکبران برای تسلیم شدن و رها کردن فلسطین است.

به گفته وی امروز آزادسازی فلسطین و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی‌اش را پیش روی خود می‌بینیم.

قاسم تاکید کرد: پایه و اساس بحران‌ها، نزاع‌ها و فتنه‌ها در منطقه ما رژیم موقت اسرائیل است که ریشه همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به آن باز می‌گردد.

برای اولین بار طی چند سال گذشته هیاتی از رهبران حماس به عربستان می‌رود

منابع رسانه‌ای فاش کردند هیاتی از حماس ظرف روز‌های آینده به عربستان می‌رود.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گفته منابع اعلام کردند هیات رهبری حماس شامل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، خالد مشعل، رئیس حماس در خارج و دیگر رهبران خواهد بود.

انتظار می‌رود این هیات ضمن انجام فریضه حج عمره دیدار‌های مهمی با مقامات سعودی داشته باشد و به بررسی پرونده‌های مهم دوجانبه از جمله روابط حماس و عربستان و پایان دادن به مساله بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان بپردازد.

منبع: ایرنا و ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->